Krasznahorkai László, Dukay Barnabás, Gadó Gábor Háborús architektúra

BMCCD153 2008

Krasznahorkai László elmeséli
Dukay Barnabás és Gadó Gábor eljátssza
KRASZNAHORKAI LÁSZLÓ: HÁBORÚ ÉS HÁBORÚ
című regényét 4 óra 44 perc 03 másodperc alatt


Előadók

Krasznahorkai László - hang
Dukay Barnabás - zongora, preparált zongora, cseleszta, ütőhangszerek, hang, fütty
Gadó Gábor - gitár


Produkciós adatok

A regényt Krasznahorkai László 1999. szeptemberének 3. hetében a Magyar Rádió Rt. 1. stúdiójában mesélte el Szőke Csillának
Rendező: Magos György
Hangfelvétel: Borlai Kinga, Kulcsár Péter
Szerkesztő: Varga Viktor
Zenei felvétel: 2007. december 15. L.V. Hang Studio, Budapest
Hangmérnök: Válik László
Digitális utómunka: Keresteš Szabolcs

Portréfotó: Burger Barna
Art smart: Bachman Gábor / Yaşar Meral
A borító terve a 2000. évi VII. Velencei Nemzetközi Építészeti Biennálé “LESS AESTHETICS MORE ETICS” kiállításán a BACHMAN ARCHITECTS STUDIO ott bemutatott projektje öt tervlapjának felhasználásával készült © 2008 BACHMAN ARCHITECTS STUDIO

Projekt koordinátor: Wallner György
Gyártásvezető: Bognár Tamás
Producer: Gőz László


11 EUR 3500 HUF

Krasznahorkai László, Dukay Barnabás, Gadó Gábor: Háborús architektúra (CD1)

01 Beköszönünk szóban 00:04
02 Beköszönünk zenében 03:11
03 Hét gyerek szeme 02:42
04 Félkörív 01:03
05 Az illesztés 06:13
06 Befejezni 04:17
07 Három gépikóla és Víg Mihály 03:38
08 Idézetes álom 01:41
09 A Malévnál 07:53
10 Meglesz a vízum 02:06
11 Hermész 09:39
12 Búcsú a stewardesstől 03:50
13 Zsebrádió 01:35
14 Intünk, hogy sose jövünk vissza 01:45
Teljes idő 283:28

Krasznahorkai László, Dukay Barnabás, Gadó Gábor: Háborús architektúra (CD2)

01 Egy Boeing a magasban 02:51
02 Beengedik Amerikába 05:32
03 Megütik nagyon 04:44
04 Első lépések 04:46
05 Ja, hatszáz dollár? 03:07
06 A puerto ricói nő 03:33
07 Kézirat a levéltárból 08:21
08 Did you see the diamonds? 03:51
09 Krétai hajótörés 03:23
10 Lemegy a nap és feljön a nap 05:46
11 Egy szétvert arc előtt 07:02
12 A teremtés dícsérete s az első aggodalom 05:26
13 Menekülés Phaisztoszba, az apokalipszis 06:08
14 Snow, snow! 01:54
15 Még több hó, sok zenével 03:11
Teljes idő 283:28

Krasznahorkai László, Dukay Barnabás, Gadó Gábor: Háborús architektúra (CD3)

01 New York, ahogy lehet 02:02
02 Tárgyalás egy lassú Lincoln Continentálban 05:33
03 Korim Manhattant kutatja, napi rendben 03:37
04 Nem folytatódik, újrakezdődik 02:35
05 A könyvárus beszámolója 04:42
06 A dómépítés kettős megfigyelése 10:52
07 A babák művészete 06:41
08 A háziúr hazatér 02:57
09 Vallomás a konyhaasztalnál 02:23
10 Bassanóba megjön a tavasz 04:30
11 Szerelem, lázadás 03:35
12 Védelmi szemlélet 06:10
13 Masteman üzenete 06:36
14 Innen hová a zenével 02:23
Teljes idő 283:28

Krasznahorkai László, Dukay Barnabás, Gadó Gábor: Háborús architektúra (CD4)

01 Fütyül a folytatásra 04:03
02 Gyémánt, por 04:47
03 A titok fátyla az üres lakásban 02:10
04 Kasserrel valami történt 06:56
05 Kolumbusz sikere: veszély 02:17
06 A valóság gyorsabb, mint a leírás 02:00
07 A civilizáció meghatározása, a békefeltétel 02:16
08 A kék Continental újra itt 01:32
09 Az Albergueria leírása 05:18
10 Genova szelleme 03:44
11 A szélcsendnek vége 03:35
12 Start over again 03:44
13 Az őrült Wlasich 08:21
14 Korim pontot tesz a végére 05:45
15 A halhatatlanságra 02:13
Teljes idő 283:28

Krasznahorkai László, Dukay Barnabás, Gadó Gábor: Háborús architektúra (CD5)

01 Kezdődik a vég 02:53
02 Megoldások New Yorkban 10:01
03 Megölték őket 04:12
04 Elöl mi van 03:05
05 Zürich 05:31
06 A Zürich-Schaffhausen járat 02:50
07 A biztonsági őr 02:28
08 Kalotaszegi Béla érti 04:25
09 A végakarat 05:03
10 Semminek nincsen vége 00:31
Teljes idő 283:28

NEM A HÉRAKLEITOSZI ÚTON

Az emlékezés – a felejtés művészete. Nem a valósággal foglalkozik, nem a valóság foglalkoztatja, azzal a kifejezhetetlen, végtelen bonyolultsággal semmiféle lényegi viszonya nincsen, ami a valóság maga, éppen úgy és éppen annyira, mint ahogy az emberi képesség sem ér el a pontig, hogy ezt a kifejezhetetlen, végtelen bonyolultságot akárcsak megpillantsa, mert a valóság és a rápillantás egy és ugyanaz, márpedig az emlékező ugyanazt a távolságot veszi fel a felidézendő múlthoz, amelyet felvett akkor is, amikor ez a múlt még a jelene volt, és ezzel árulja el, hogy soha nem állt kapcsolatban a valósággal, és soha nem is kívánta ezt a kapcsolatot, minthogy akár borzalomról, akár szépségről van szó, melyet az emlékkel felidéz, az emlékező folyton a felidézendő kép lényegéből dolgozik, egy lényegből, melynek valósága nincsen, és még csak nem is egy tévedésből, mert nem téved, amikor a valóságot elmulasztja, hanem a lehető legszabadabban, a lehető legönkényesebben kezeli, leegyszerűsíti végtelenül a végtelenül bonyolultat, hogy így megkapjon valamit, amihez képest távolsága van, és így édes, és így káprázatos, és így megrendítő és bűvöletes az emlékezés, hisz ott áll az ember egy végtelen, számára felfoghatatlan bonyolultságban, és teljességgel értetlenül áll ott, tanácstalanul és elveszetten, kezében az emlék végtelen egyszerűsége – meg persze a melankólia benne, mert azért érzi, miközben ott ez az emlék, hogy a valósága ennek az emléknek iszonytatóan messze van.

Krasznahorkai László

Kapcsolódó albumok