The Hungarian Jazz Trombone Company with Carl Fontana First Time Together

BMCCD015 1998

℗ 1998 & 2002

A nagy harsonás generáció (Frank Rosolino, Carl Fontana, Kai Winding, Bill Watrous, Jiggs Whigham, J.J. Johnson, Urbie Green, stb.) egyik utolsó élő legendája magyarországi koncertfellépése idején készített stúdiófelvételt a legkiválóbb magyar jazzharsonásokkal.

„Micsoda főhajtás ez egy stílus életképessége előtt!”

Joe Murányi


Előadók

Carl Fontana - harsona II.
Szalóky Béla - harsona I.
Gőz László - harsona III.
Schreck Ferenc - basszusharsona
Cselik Gábor - zongora
Hárs Viktor - bőgő (SD System pick up - Elimex)
Tiba Sándor - dob


Produkciós adatok

Hangszerelés (1, 2) és újrahangszerelés (3, 7, 8, 9): Zakar Zoltán
Felvétel: Tom-Tom Stúdió, Budapest
Hangmérnök: Reményi László

Portréfotó: Huszti István
Design: Yasar Meral

Producer: Gőz László


Ajánlók

Michael G. Nastos - (en)

Friedrich Károly - Gramofon ***** (hu)


3500 HUF 11 EUR

Carl Fontana & HJTC: First time together

01 Take the "A" Train 1:28
02 Showcase 6:14
03 Rebel Rouser 4:15
04 It Might As Well Be Spring 10:41
05 There Is No Greater Love 3:59
06 What Is This Thing Called Love 8:18
07 Littlebit 3:44
08 Blue Lou 7:02
09 I've Got Rhythm 3:06
Teljes idő 48:47

Online terjesztők listája



A stílus mozgatja a világot, vagy ahogy a költő mondta: nem az a kérdés, mit csinálsz, hanem hogy hogyan. Így van ez a dzsesszben is. Carl Fontana és a Hungarian Jazz Trombone Company hangvétele a klasszikus főáramba simul: tiszta, laza, szvinges – annak idején West Coast Modernnek nevezték az ilyet. Igen ám, de az rég volt, és csak a jóisten tudja, mi tekinthető modernnek manapság. Mindenestre stílus ez a javából, az egyik mesterrel, Carl Fontanával és három másik harsonással – egyikük még egy basszus harsonát is legyűr.
A Hungarian Jazz Trombone Company könnyedén illeszkedik Fontana stílusához: kitűnő kombináció ez, tele meleg, bársonyos hangokkal. Ez a stílus ma éppolyan életrevaló, mint azelőtt – nem sokat változott. Lám, eljutott Magyarországra is, gyökeret eresztett, és ez a társaság új dolgokat alkot benne, mintha csak beleszületett volna. Micsoda főhajtás ez egy stílus életképessége előtt! S bár meglehet, már nem igazán menő, mégis élvezetes – a dzsessz egyik holtága ez, a Dixieland-tó és a Bebop-öböl mellett. És miközben a dzsessz halad a maga útján, ahogy elrohan mellettünk az idő, azon kapom magam, hogy élvezettel lubickolok az ilyen meleg holtágakban.

Joe Murányi (New York, 1998)